Tuning inteligent inseamna si informarea clientilor asupra serviciilor pe care le oferim si asupra operatiunilor ce se efectueaza asupra motorului/masinii lor.

 

  • Are ChipTuning-ul vreun impact negativ asupra vietii motorului?
    Nu, durata vietii motorului nu va scadea, deoarece optimizarea soft-ului ECU se face pornind de la soft-ul original al motorului si in tolerantele admise de producator. Modificarile facute se incadreaza in tolerantele cerute de fabricantul pieselor componente ale motorului.  Recomandam o utilizare intr-un mod responsabil  si o intretinere corecta a autoturismelor(consumabile schimbate la timp si reviziile la zi).
  • Dupa chiptuning va creste consumul?
    Nu. In general, cei care cauta crestere de putere nu sunt tentati sa mearga la consum, ci la performante. Astfel, se pot obtine performante mai ridicate dupa realizarea chiptuning-ului, consumul fiind acelasi ca si inainte de chiptuning(uneori poate fi mai mare, in functie de stilul de condus). In conditiile unei utilizari normale a autoturismului, consumul poate sa scada cu 0.3-0.5 litri la suta de km.
  • Dupa procesul de chiptuning este necesara schimbarea sau upgrade-ul  altor parti ale masinii, cum ar fi franele, suspensiile, evacuarea, ambreiajul, etc…?
    Nu. Upgrade-ul componentelor de mai sus pot oferi performante mai bune in trafic, dar nu este obligatoriu sa fie schimbate dupa un chiptuning, versiunea normala.
  • Daca masina mea nu apare in liste inseamna ca nu se poate modifica?
    Exista motoare care se pot modifica si nu apar in listele de pe site. Pentru a obtine informatii despre acestea, va rugam sa ne trimiteti un mesaj pe formularul de contact in care sa specificati marca, modelul, capacitatea cilindrica , anul de fabricatie si puterea masinii dumneavoastra. Veti primi raspuns de la echipa iTuning in cel mai scurt timp.
  • Care sunt avantajele chiptuning-ului pornind de la soft-ul original, citit de pe masina, fata de chiptuning-ul clasic?
    Marele avantaj al remaparii OBD , BDM sau BootMode este ca interventia se face direct asupra SOFT-ului original al motorului, neavand astfel loc o interventie HARD asupra ECU-lui, adica dezlipire memorie, lipire memorie. Interventia HARD poate avea urmari neplacute in timp, deoarece nu se stie cum vor rezista lipiturile dupa multe incalziri/raciri succesive. Spre exemplu, iarna temperatura poate varia de la –20 de grade in ECU(dimineata cand se porneste masina) pana la 50-60 de grade (cand motorul este incalzit si functioneaza in parametri normali).
  • Cu cat va creste puterea motorului?
    Pentru motoarele turbo, benzina sau diesel, atat cresterea numarului de cai putere cat si a cuplului motor variaza intre 20 si 35%, in functie de modelul masinii. Pentru motoarele pe injectie normal aspirate, cresterea variaza intre 8 si 10%.
  • Cum se desfasoara si cat dureaza operatiunea de optimizare a soft-ului ECU?
    1. Se citeste prin mufa OBD sau port-ul BDM, aflat in ECU, soft-ul original al motorului.
    2. Se modifica hartile de injectie, avans , turbo, s.a.m.d. pentru a atinge puterea indicata si care se incadreaza in limitele admise de producator.
    3. Se programeaza ECU cu software-ul modificat.
    4. Se face un drive-test cu masina analizandu-i noul comportament si inregistradu-i noile valori ale parametrilor (presiune turbina, presiunea in rampa de injectie, etc)
    5. Se fac ultimele corectii (daca este cazul)
    6. Se preda masina clientului.
  • Masina mea se afla in perioada de garantie. Tuning-ul este detectabil la reviziile tehnice efectuate la reprezentanta? Pot pierde garantia?
    La majoritatea masinilor nu este detectabila modificarea, deoarece se pleaca de la soft-ul original si se modifica doar calibrarile motorului nu si partea logica.
  • Cum se intretin corect motoarele autovehiculelor Turbo Diesel?
    Sfaturi pentru motoarele Turbo Diesel (TDI, Dti, CDTI, dCi, CDI, CRD, CRDi, TDCI, HDI, etc… ), sau cele 3 reguli de aur-dupa cum ne mai place noua sa le denumim (valabil atat pentru motoare tunate cat si pentru cele stock):
    1. Dupa pornirea motorului, daca acesta nu este la temperatura optima de functionare(de obicei 80-90 de grade Celsius), se vor evita acceleratiile puternice si e indicat sa se evite turarea motorului peste 2500 rpm, pana in momentul in care motorul va ajunge la temperatura optima.
    ATENTIE! Daca acul care indica temperatura apei ajunge la 90 grade Celsius, asta nu inseamna ca motorul e la temperatura optima de functionare. Pentru ca uleiul din motor, din cauza densitatii si vascozitatii, se incalzeste, evident, MAI GREU decat apa. Deci temperatura optima de functionare a motorului va fi atinsa dupa 5-10 minute din momentul in care apa a ajuns la 90 de grade. Respectand aceasta regula, veti prelungi viata injectoarelor, turbinei, motorului cu angrenajele sale.
    2. In momentul in care doriti sa accelerati mai puternic, pentru a va strecura in traficul urban, sau pentru a face o depasire in afara localitatii, este indicat sa aveti peste 2200-2300 rpm. Daca motorul este subturat, prin accelerare puternica se va forta axul turbinei, existand posibilitatea in timp a craparii acestui ax si va necesita in final sa inlocuiti turbina. Pentru a evita acest fapt, ori retrogradati in treapta inferioara, ori accelerati treptat pana la 2200-2300 rpm si abia acolo incepeti sa accelerati mai puternic. Respectand aceasta regula, veti prelungi viata turbinei.
    3. Dupa un drum lung, cu depasiri multe, sau dupa deplasari in traficul urban, cu plecari/opriri, este indicat ca atunci cand ajungeti la destinatie, dupa ce ati oprit masina, sa scoateti din viteza si sa lasati motorul sa mearga la relanti 3-4 minute. Astfel, axul turbinei se va raci treptat, iar surplusul de ulei din turbina va curge in baia de ulei, evitandu-se astfel crearea in timp a depunerilor de funingine in turbina. De asemenea motorul si componentele lui se racesc treptat. Respectand aceasta regula, prelungiti viata turbinei in primul rand, de asemenea si viata motorului.